Walkthrough door Marjo © 2005 www.adventurespel.nl
Dit spel is online te spelen
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Marjo's Spel-Info.
|
Intro
Dit online spel begint met je te vertellen dat je je in een huis bevindt. Je weet niet waar je bent. Je weet niet wat je daar doet. Je weet alleen dat je daar weg wilt.
N.B. Klik met je muis om te lopen, deuren te openen of voorwerpen van dichtbij te bekijken. Ook kun je met een muisklik voorwerpen oprapen, die dan rechts in voorgevormde vakjes verschijnen. Dubbelklik op deze voorwerpen in de inventaris om ze dichterbij te zien.
De Hal (R0)
Voorwerpen die je hier kunt vinden:
- Rode kaart in de onderste lade van het dressoir.
- Stukje van de brief tussen de vloerplanken, als je naar het schilderij kijkt.
- Deel van de puzzelkubus aan de linker zijkant van een radiator.
- Een safe die verborgen zit achter het schilderij.
Woonkamer (R1)
- Stukje van de brief in de jaszak, als je de mouw optilt.
- Deel van de puzzelkubus op de radiator.
- Deel van de puzzelkubus naast de telefoon.
- Deel van de puzzelkubus links in de open haard.
- Een paarse kaart onder het rechter kussen van de bank, als de bank schuin staat.
Als je voldoende stukjes van de puzzelkubus hebt gevonden, vormt de kubus zich vanzelf.
Pak de kubus (R1) vast met de muis en sleep hem in de houder bij de deur naast de kapstok.
De deur naast de kapstok kan nu open.
Kantoor (R2)
- Een stukje van de brief op de grond onder het bureau, achter de stoelpoot.
- Een opnamekaart van het ziekenhuis in de onderste lade van de ladekast. Bekijk het tijdstip!
- Een blauwe kaart in het uiterst rechter boek op de tweede plank van boven.
- een grijze kaart onder de lamp in de hoek.
Sleep de kleine uurwijzer van de klok naar het tijdstip dat je las op de opnamekaart. De klok gaat open en je ziet de kubussleutel (R2) naar de derde kamer. Stop de kubus in de houder van de deur naast de lamp.
Slaapkamer (R3)
Hier hangt alles ondersteboven.
- Raap de foto in de hoek op en lees de code die onderaan staat (SCAPE).
Bekijk dan je mobiele telefoon. Bij de cijfers staan ook letters.
Vervang de letters van de code, door de bijpassende cijfers die je op je mobieltje ziet (72273).
Je hebt nu de cijfercombinatie van de safe in de hal achter het schilderij.
Loop naar de hal en open de safe. Je vindt hier een sleutelkubus (R3).
Loop terug naar de slaapkamer. Die is nu ineens weer helemaal normaal.
- Een groene kaart onder het hoofdkussen.
- Een stukje van de brief in het nachtkastje.
Kijk daarna onder de kleerkast. Hier kun je de sleutelkubus in stoppen.
Open dan de deuren van de kleerkast.
Keuken
- Een oranje kaart op de tweede plank rechtsonder, van de lege kast die je meteen rechts ziet.
Sluit de deuren van de grote lege kast zonder planken.
- In de kast achter de deur, op de tweede plank van onderen, een opengevouwen kubus.
Elk symbool op de gekleurde kaarten komt overeen met een symbool op een deur.
Bekijk in welke volgorde je de kamers kon bezoeken en noteer de kleur van de bijpassende kaart.
0=blauw, 1=groen, 2=oranje, 3=rood, 4=paars, 5=grijs.
Sleep de kaarten op de juiste nummers in de opengevouwen kubus.
De sleutelkubus (R4) vouwt dicht.
Stop de kubus in de houder naast het fornuis. Open de deur en loop de trap op.
Bovenverdieping
- Op de deur zit het laatste stukje van de brief.
Dubbelklik in de inventaris op het laatste stukje en de brief voegt zich samen.
De brief:
Hallo,
Ik wil je uitleggen wat er gebeurde.
Je had een ongeluk. Je reed van je werk naar huis.
De weg was donker. Je werd afgeleid.
Je verloor de controle over je auto en crashte.
De politie vond je en bracht je naar het ziekenhuis.
Je was bewusteloos, maar nu is het ijd om wakker te worden.
Dit huis is niet echt, het zit in je hoofd.
Het feit dat je opgesloten zit, komt omdat je bewusteloos bent.
Maar nu heb je het einde bereikt.
Maak gewoon de deur open en ga naar buiten.
Toe dan.
Klik in het midden van de brief en je ontwaakt in een ziekenhuisbed.....................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|