S P E L - I N F O

         

THE MYSTERY AT GREVEHOLM 3: The Old Legend


Uitgever: Young Genius Software AB / 2000
Ontwerper: Framfab Digital Media

Platform: PC, Mac

Systeemeisen:
--- Windows 95/98 - Processor: Pentium 200 Mhz - 8x CD-Rom drive - 32 MB RAM - 60 MB opslagruimte - QuickTime 4.
--- MAC G3 OS 8.1 of hoger - 8x CD-Rom drive - 32 MB RAM - 60 MB opslagruimte - QuickTime 4.

Categorie:
Fantasie, zoektocht, minigames, geluidspuzzels, 2D handgetekend beeld, slideshow, 1ste persoon, point & click.

Beschrijving:
Dit derde deel in de serie speelt honderd jaar voor de voorgaande afleveringen.
Je speelt ditmaal de prinses zelf, die in het kasteel woont met de "Duke" (zoals hij in dit spel wordt genoemd), zijn knecht Jean en de al bekende robot Sprak.
In de muziekkamer van Greveholm wil de hertog graag "Het oude kasteellied" op zijn vleugel te spelen, maar de bladmuziek met het lied ontbreekt! De schuldige is Jean, die portretten van de hertog op de achterkant van het bladmuziek heeft geschilderd en die naar verschillende delen van Zweden heeft gestuurd om te laten zien hoe knap de hertog is. Op deze manier wil hij een ??vrouw voor de hertog vinden.
Jean wordt gestraft voor zijn fout en in de kelder opgesloten, samen met Sprak.
De prinses besluit hen te helpen en alle portretten te lokaliseren. Om te beginnen heeft ze de hulp nodig van Sprak, die haar geheime signalen zendt en haar zal voorzien van nuttige items voor haar zoektocht.

      


Grotere plaatjes bekijken?    Ga naar de screenshots.

Andere delen in de Greveholm serie:
The Mystery at Greveholm
The Mystery at Greveholm 2: Journey to Planutus