S P E L - I N F O

         


  EXPERIENCE 112 (ook bekend als: THE EXPERIMENT)



Uitgever: Easy Computing 2007/ DreamCatcher 2008
Ontwerper: Nicholas Delaye, Lexis Numerique
Systeemeisen: Windows Xp/Vista, Pentium 4 2GHz, 1 GB Ram, 128 Mb videokaart

Soort adventure: fantasie, camera perspectief, point & click.

Extra info: Ook verkrijgbaar volledig Nederlands gesproken.


Beschrijving:
In dit spel, zit je als speler achter de bediening van de camera's, deuren en lichtknoppen. Je arriveert op een reeds lang verlaten schip.
Als je ziet dat een jonge vrouw, die aan een infuus ligt, wakker wordt, zul je via je camera contact met haar moeten zoeken. Ze sluit je aan op de boordcomputers en daarna krijg je een plattegrond en kun je ook lichtknoppen bedienen. Door de lichten aan en uit te doen, stuur je Lea naar de gewenste plaats.
Ze heeft je hulp nodig om te onderzoeken wat er op het schip gebeurd is en later om de weg te vinden naar Receptor 112. Deze Receptor 112 is een mens die gedwongen werd ingezet in een wetenschappelijk experiment, waarbij mensen geschikt gemaakt werden om te communiceren met Tyriades, een ras dat diep onder de grond leeft.

Het verhaal achter het spel zit zeer goed in elkaar. Wel zul je veel moet lezen in dossiers, om een goed beeld te krijgen van alle achtergronden.

De bediening van het spel is zeer opmerkelijk en vernieuwend. Je kunt 3 camera's tegelijkertijd inschakelen, waarvan je het beeld in kleine schermpjes op je scherm ziet. Daarnaast heb je nog een plattegrond op je scherm staan, die je moet helpen de weg te vinden en overzicht te houden.
Je bestuurt dus niet de hoofdpersoon, maar leidt haar rond met behulp van je camera's en de lichtknoppen. Dingen oprapen en dergelijke, doet ze uit zichzelf.

Enkele puzzels in het spel zijn behoorlijk pittig en vereisen het goed doorlezen van dossiers van overleden bemanningsleden...nadat je de code voor hun privé-gegevens hebt weten te vinden.
Er zit 1 puzzel in, waarbij je krap in je tijd komnt te zitten.

De grafische beelden zijn niet spectaculair, al is de omgeving die je met je camera's van alle kant kunt bekijken, wel heel geod en gedetailleerd uitgewerkt.
Aan de stemmen in de Nederlandse versie van het spel, moet je even wennen. Ze zijn niet slecht. De Engelse stemmen zijn onopvallend goed.

Walkthrough: klik hier voor Marjo's Nederlandstalige Walkthrough.