Platform: PC, Mac, Linux, Android, iOs.

Systeemeisen:
--- Windows

Categorie:
Humoristisch reggae avontuur, Jamaica, 2D of 2.5D getekende beelden, 3de persoon, point & click.

Beschrijving en review:
Bolt Riley is de zanger van een nog tamelijk onbekend bandje. Samen met zijn beste vriend, de drummer Smokey, loopt hij over het strand als hij klem gezet wordt door een vervelend lokaal groepje patsers. Bolt krijgt de opdracht de radio te stelen van de oude Grisham. Hij kan er niet onderuit en gaat op weg naar het schamele huisje, waar Grisham en zijn mooie dochter wonen. Hier hoort hij de reggae muziek die uit de radio klinkt en hij wordt er meteen verliefd op. Zo wil hij ook ooit spelen en beroemd worden!

Het verhaaltje zit in het eerste hoofdstukje leuk in elkaar en ook de puzzels passen er goed bij. Jammer dat je echt niet meer dan een uurtje nodig hebt om het uit te spelen.

De bediening is traditioneel en in de intro wordt je er handig mee vertrouwd gemaakt, door een verteller. Er zijn voorwerpen die je in de directe omgeving vindt en die je met wat vindingrijkheid kunt gebruiken om je doel te bereiken. Haal ze gewoon uit een inventarisrugzak boven in je scherm. Maar ook op het juiste tijdstip met iedereen praten via dialoogopties is belangrijk. Verder zit er nog een functie in Bolts inventaris die "inspiratie" heet en die heel nuttig kan zijn als hij anderen wil inspireren.

De achtergronden van het spel zien er prima uit. Sfeervol, gedetailleerd en ik natuurlijke kleuren. De karakters van Bolt en zijn vriend zien er dan ook nogal opgeplakt uit. Op zich zijn de figuren goed getekend en ze bewegen ook soepeltjes, ze zijn alleen te scherp omlijnd in dit decor. vooral in de close-ups valt het op. Verder lijken de verhoudingen soms niet te kloppen. Jammer, want onnodig.

De muziek van Omri Lahav is bijzonder leuk en is uiteraard reggae. In het begin van het spel heb je even de indruk in Monkey Island verdwaald te zijn, maar verderop klinkt het origineler. De muziek is eigenlijk het sterkste punt in dit erg korte eerste hoofdstukje.
Het stemacteren klinkt zoals verwacht passend bij het Caribische eiland. Iedereen heeft een lekker accentje.

Samengevat is Bolt Riley een kort eerste hoofdstuk van een spel met prima muziek, aardige puzzels en mooie grafische achtergronden. De karaktertekeningen hadden beter gekund. Laten we tevens hopen dat hoofdstuk 2 langer is.

Grotere plaatjes bekijken?    Ga naar de screenshots.