S P E L - I N F O

         

ALICE: An Interactive Museum


Uitgever: Haruhiko Shono, Synergy Inc / 1991, 1994
Ontwerper: Synergy interactive, Toshiba-EMI

Platform: PC, Mac.

Systeemeisen:
--- Windows 3.1/95 - Processor: Intel i486 - 4 MB RAM - Videokaart met 256 kleuren - 2x CD-ROM drive - 5 MB vrije opslagruimte.
--- MAC System 7.0 - 68030 processor - 8 MB RAM - Videokaart met 256 kleuren - 2x CD-ROM drive - 5 MB vrije opslagruimte.

Extra info:
Het spel werd voor MAC in 1991 in Japan uitgegeven. De Windows-versie verscheen in 1994 in de rest van de wereld.

Categorie:
Surrealistisch, interactieve film, museum, zoektocht, getekend realisme, 1ste persoon, point & click.

Beschrijving:
Het podium waarop dit drama zich afspeelt, is een museumachtig huis met twaalf kamers, waaronder een galerij, een atelier, een wijnkelder en een fotostudio. Alle kamers zijn met elkaar verbonden door gangen, deuren en zelfs geheime gangen.
In elk van de kamers zijn speelkaarten verborgen tussen kunstwerken die geïnspireerd zijn op "Alice" uit de boeken van Lewis Caroll. Op elke kaart staat een bericht waarmee je de mysteries van de wereld van Alice kunt ontgrendelen. Ook staan er aanwijzingen op hoe je naar de laatste kamer kunt komen.
Als je de kaarten vindt, zul je vervolgens moeilijke en minder moeilijke puzzels moeten oplossen.

De kunst is heel interactief, maar actieve punten in je scherm worden niet aangegeven. Je zult dus gewoon op alles moeten klikken om te zien of er iets gebeurt.
Er is geen mogelijkheid om zelf je spel op te slaan en er wordt ook niet bijgehouden hoeveel kaarten je reeds gevonden hebt. Potlood en papier naast je toetsenbord zijn onontbeerlijk.

      


Meteen spelen?    Download de 1994 versie, op het Internet Archive.

Grotere plaatjes bekijken?    Ga naar de screenshots.